Archives

100x100 cm, 2016.

ROMVÁRI Márton

2017 május 31, szerda

„Új világokat fedezek fel az olajfestészetben. Bár nem tárgyiassággal foglalkozom, ez nem jelenti azt, hogy nem érdekel a valóság. A természet rejtett oldalán kutatom a föld, a tűz, a víz és a levegő elemeiben áramló hullámok sűrű szövetét. Elsőre festményeim egysejtű organizmusoknak, biológiai építőelemeknek tűnnek – Petri-csészébe zárt mikroszkopikus világ. Festés közben egyensúlyt teremtek a tervezett és az improvizált között. A festmény alakzatai új világot tárnak fel a néző képzelete […]

„Új világokat fedezek fel az olajfestészetben. Bár nem tárgyiassággal foglalkozom, ez nem jelenti azt, hogy nem érdekel a valóság. A természet rejtett oldalán kutatom a föld, a tűz, a víz és a levegő elemeiben áramló hullámok sűrű szövetét. Elsőre festményeim egysejtű organizmusoknak, biológiai építőelemeknek tűnnek – Petri-csészébe zárt mikroszkopikus világ. Festés közben egyensúlyt teremtek a tervezett és az improvizált között. A festmény alakzatai új világot tárnak fel a néző képzelete előtt. Sok kísérletezés után találtam rá a lakk-technikára, ami, úgy érzem, a legjobb eszköz annak a vizuális hatásnak az elérésére, amire törekszem.”

CV

KATALÓGUS

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >

OSNOWSKI Stefan

2017 április 12, szerda

Stefan Osnowski hosszú évek óta foglalkozik a fametszet újszerű felhasználásával és a technika nyújtotta lehetőségek kiaknázásával. A táblakép méretűre nagyított metszetek elkészítésekor kizárólag a horizontális barázdák szélességének és mélységének variálásával, valamint a vonalhálózat sűrűségének változtatásával hoz létre különböző tónusértékeket úgy, hogy végig monokróm világban marad. Nyomtatási technikája is eltér a megszokottól, hiszen nem nyomdai prést használ a sokszorosításhoz, hanem egy tenyérnyi üveglencse segítségével manuálisan dörzsöli át a festéket a papírra, […]

Stefan Osnowski hosszú évek óta foglalkozik a fametszet újszerű felhasználásával és a technika nyújtotta lehetőségek kiaknázásával. A táblakép méretűre nagyított metszetek elkészítésekor kizárólag a horizontális barázdák szélességének és mélységének variálásával, valamint a vonalhálózat sűrűségének változtatásával hoz létre különböző tónusértékeket úgy, hogy végig monokróm világban marad. Nyomtatási technikája is eltér a megszokottól, hiszen nem nyomdai prést használ a sokszorosításhoz, hanem egy tenyérnyi üveglencse segítségével manuálisan dörzsöli át a festéket a papírra, megőrizve ezzel a széria minden darabjának látszólagos egyediségét. A fizikai kontaktus, a kézi megmunkálás éppúgy része a koncepciónak, ahogy a témagyűjtés vagy a médium választása. Osnowski művei az átkelés, az áthaladás, a mozgás élménye közben tapasztalt benyomások rögzítéseként jönnek létre. A személyes élmények megélésének pillanatnyisága ellentétben áll az alkotás lassú, szinte meditatív folyamatával. A digitálisan rögzített pillanatkép fragmentált látványa és a fametszet szokatlan felhasználása együtt egészen sajátságos vizuális élményt eredményez.

CV

KATALÓGUS

 

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >

VARGA Zsolt

2016 március 22, kedd

A digitális képek világában szocilizálódva talán egyértelmű, hogy a festőiséget nagyban befolyásolja a képernyők vizuális világa. Varga Zsolt festészete folyamatosan reflektál a fotóra és a digitális képalkotás nyújtotta lehetőségekre. Változatos anyag- és felülethasználatával látásunk tanult sémáit teszi művészetének központi témájává, miközben folyamatosan kérdéseket fogalmaz meg a frontális nézőpont, a sík felületen létrehozott tér illúziója, valamint a geometrikus síkidomok által keltett hatásokkal kapcsolatban. CV KATALÓGUS

A digitális képek világában szocilizálódva talán egyértelmű, hogy a festőiséget nagyban befolyásolja a képernyők vizuális világa. Varga Zsolt festészete folyamatosan reflektál a fotóra és a digitális képalkotás nyújtotta lehetőségekre. Változatos anyag- és felülethasználatával látásunk tanult sémáit teszi művészetének központi témájává, miközben folyamatosan kérdéseket fogalmaz meg a frontális nézőpont, a sík felületen létrehozott tér illúziója, valamint a geometrikus síkidomok által keltett hatásokkal kapcsolatban.

CV

KATALÓGUS

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >

KUCSORA Márta

2016 március 26, szombat

Kucsora Márta absztrakt festőiségében egyaránt szerepet kap a gesztus és a véletlen miközben a véletlenszerű hatás legtöbb esetben nagyon is irányított folyamat eredményeként jön létre. A folyadék nyoma a vászon felületén egyszerre áll mimetikus és technikai kapcsolatban az „ábrázolt” jelenséggel. A végeredményben együtt van jelen az organikus formaképzés közvetlensége és a jelenségeket megidéző hasonlóság, amelyek együtt a víz elementáris komplex érzetét hozzák létre a nézőben. CV

Kucsora Márta absztrakt festőiségében egyaránt szerepet kap a gesztus és a véletlen miközben a véletlenszerű hatás legtöbb esetben nagyon is irányított folyamat eredményeként jön létre. A folyadék nyoma a vászon felületén egyszerre áll mimetikus és technikai kapcsolatban az „ábrázolt” jelenséggel. A végeredményben együtt van jelen az organikus formaképzés közvetlensége és a jelenségeket megidéző hasonlóság, amelyek együtt a víz elementáris komplex érzetét hozzák létre a nézőben.

CV

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >
Resident Art Budapest

KONDOR Attila

2016 március 28, hétfő

Az ókori archihtektúrák és a reneszánsz kertek időtlenségét festő Kondor Attila legújabb művein festményeit bemozgatva olyan időben kibomló festmény-animációkat hoz létre, amelyek a vászon felületét bejáró tekintet egy lehetséges útját járják be. Az időben kibomló művek tekinthetők a meditációnak teret adó alkotásoknak, melyek segítenek a festmények befogadásában és azokon keresztül a mindennapi időből való kilépésben. CV

Az ókori archihtektúrák és a reneszánsz kertek időtlenségét festő Kondor Attila legújabb művein festményeit bemozgatva olyan időben kibomló festmény-animációkat hoz létre, amelyek a vászon felületét bejáró tekintet egy lehetséges útját járják be. Az időben kibomló művek tekinthetők a meditációnak teret adó alkotásoknak, melyek segítenek a festmények befogadásában és azokon keresztül a mindennapi időből való kilépésben.

CV

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >
Resident Art Budapest

VEREBICS Ágnes

2015 június 25, csütörtök

Verebics Ági hátborzongató világában a témák legalább annyira meglepőek, mint a festőiség, amivel megjeleníti őket a vásznon. Az öregített, megfolyt felületek kísérteties hatását a gyakran használt monokróm színvilág fokozza, miközben az állatias emberek és az antropomorf állatok is kényelmetlen érzetet keltenek a nézőben. Festményei gyakran reflektálnak napi hírekre, kuriozitásokra, és az online képdömping abszurditásaira reflektálva gyakran kényszerítenek minket arra, hogy elhagyjuk a komfortzónánkat. CV

Verebics Ági hátborzongató világában a témák legalább annyira meglepőek, mint a festőiség, amivel megjeleníti őket a vásznon. Az öregített, megfolyt felületek kísérteties hatását a gyakran használt monokróm színvilág fokozza, miközben az állatias emberek és az antropomorf állatok is kényelmetlen érzetet keltenek a nézőben. Festményei gyakran reflektálnak napi hírekre, kuriozitásokra, és az online képdömping abszurditásaira reflektálva gyakran kényszerítenek minket arra, hogy elhagyjuk a komfortzónánkat.

CV

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >
Resident Art Budapest

FERENCZY Zsolt

2016 március 29, kedd

A valóságos és képzelt formákból építkező festmények szürreális összhatását a meglepő társítások, a harsány, valószerűtlen színek és a meghatározhatatlan helyszínek adják. A nyolcvanas évek sci-fi sorozat-borítóinak képisége keveredik a fantasy világával és a magyar valóság elemeivel, miközben a képektől az abszurd humor, vagy a képregények világa sem idegen. Ferenczy Zsolt képeiben mindig van némi zavaró, vészjósló, nem helyénvaló hangulati elem, ami ha nem is tudatosul, de érzések szintjén hat a […]

A valóságos és képzelt formákból építkező festmények szürreális összhatását a meglepő társítások, a harsány, valószerűtlen színek és a meghatározhatatlan helyszínek adják. A nyolcvanas évek sci-fi sorozat-borítóinak képisége keveredik a fantasy világával és a magyar valóság elemeivel, miközben a képektől az abszurd humor, vagy a képregények világa sem idegen. Ferenczy Zsolt képeiben mindig van némi zavaró, vészjósló, nem helyénvaló hangulati elem, ami ha nem is tudatosul, de érzések szintjén hat a nézőre. Művészete valahol a bad painting, a szürrealizmus és az abszurd határán helyezkedik el.

CV

KATALÓGUS

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >
Resident Art Budapest

KOVÁCS Lehel

2016 március 27, vasárnap

A plein air tájképein korunk technikai vívmányait elhelyezve Kovács Lehel olyan valóságosnak ható tájakat hozott lére, amelyeken egyszerre érvényesül a természet grandiozitása és a technikai formák csodálata. Festésmódja – a klasszikus festészeti hagyományok eszköztárát használva – konzervatívnak tűnhet. Újabb képein a korábbi témákat és műfajokat elhagyja, és egy sokkal személyesebb festői világot teremt. Mai csendéletein a színeket erőteljesebben, élénkebben használja, a kolorit, a festés öröme és a játék egyre nagyobb […]

A plein air tájképein korunk technikai vívmányait elhelyezve Kovács Lehel olyan valóságosnak ható tájakat hozott lére, amelyeken egyszerre érvényesül a természet grandiozitása és a technikai formák csodálata. Festésmódja – a klasszikus festészeti hagyományok eszköztárát használva – konzervatívnak tűnhet. Újabb képein a korábbi témákat és műfajokat elhagyja, és egy sokkal személyesebb festői világot teremt. Mai csendéletein a színeket erőteljesebben, élénkebben használja, a kolorit, a festés öröme és a játék egyre nagyobb szerepet kap. A tárgyak és a mögöttük felnyíló felületek kapcsolata gyakran megszűnik, és olyan érzésünk van, mintha a kopott, mintás, málló falak önálló témaként kelnének életre és vennék át a főszerepet a képeken. A felületek, a hengerelt minták és a roncsolt színfoltok elé helyezett tárgyak megfestésének módjában azonban visszaköszön az a Kovács Lehel korábbi képeiről ismert stílus, amelyről sugárzik a tárgyak részletes, plasztikus, a szemet becsapó ábrázolásának öröme.

CV

KATALÓGUS

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >

BRAUN András

2017 április 12, szerda

A minden kategóriából kilógó Braun András festészetében egyszerre vannak jelen az op-art formai megoldásai, a pop art hirdetéseket kiragadó, a fogyasztói társadalom motívumait multiplikáló technikája és az a fajta ornamens-szerű díszítőkedv, amely a motívumokat szinte organikus formaképzéssel felfűzve hoz létre semmihez sem hasonlítható négyzetes formátumú és legtöbbször nagyméretű képeket. Az egy-egy fő motívumot sokszorozó képek technikája nem egységes, hiszen alkotás közben a művész egyszerre használ tapétaragasztót, akrilt, olajat, ragasztást és […]

A minden kategóriából kilógó Braun András festészetében egyszerre vannak jelen az op-art formai megoldásai, a pop art hirdetéseket kiragadó, a fogyasztói társadalom motívumait multiplikáló technikája és az a fajta ornamens-szerű díszítőkedv, amely a motívumokat szinte organikus formaképzéssel felfűzve hoz létre semmihez sem hasonlítható négyzetes formátumú és legtöbbször nagyméretű képeket. Az egy-egy fő motívumot sokszorozó képek technikája nem egységes, hiszen alkotás közben a művész egyszerre használ tapétaragasztót, akrilt, olajat, ragasztást és előre gyártott mintákat. Az összhatás: kavargó, vad, erőteljes és magávalragadó profán mandalák, melyek hipnotikusan vonzzák a néző tekintetét. Braun András 2015-ben váratlan hirtelenséggel elhunyt.

CV

A POST SAJÁT OLDALA >
  TOVÁBB OLVASOM  >